IC R4/C-PRO hybrid
Klass: Crosskart klass 2
Chassi: IC R4/C-Pro hybrid, svetsat rörramschassi.
Kaross: C-Pro
Motor: Husqvarna FC 250
Transmission: Standard 5-växlad sekventiell Husqvarnalåda integrerad med motor. Hydraulisk koppling. Drev och kedja till bakaxel. Kylning: Lågmonterad alukylare.
Hjulupphängning: Dubbla
A-armar fram, stel bakaxel, C-pro-sving. Öhlins stötdämpare á la THT Suspension runt om.
Broms: Hydraulisk bakhjulsbroms och handbroms med Wilwood-ok.
förra karten….
IC-kart R4 á la Ekström Racing
Klass: 85 cc
Chassi: IC R4 Prolink, svetsat rörramschassi.
Kaross: C-Pro
Motor: KTM 85 SX
Transmission: Standard 6-växlad sekventiell KTM-låda integrerad med motor. Hydraulisk koppling. Drev och kedja till bakaxel.
Kylning: Lågmonterad alukylare med elfläkt.
Hjulupphängning: Dubbla A-armar fram, stel bakaxel, IC-sving med förbättrad lagring. Rieger stötdämpare runt om. IC Prolink med singeldämpare bak.
Broms: Hydraulisk bakhjulsbroms med Brembo 2-kolvsok.
I kupén: Kirkey alustol med ”öronlappar”, Sparco moccaratt med snap-off, Sparco fyrpunktsbälte, kullagrad rattstång, Norcart pedalställ, pedalplattor i egen design, JAZ Junior dragster fuel cell.
Första karten…
Norcart MINI
Klass: Crosskart mini.
Chassi: Svetsat rörramschassi med enkla A-armar och individuell fjädring fram, bak med fjädring och stel bakaxel.
Motor: Briggs & Stratton Racing
World Formula, encylindrig 4-taktsmotor på 205 cc
med överliggande kam. 9,5:1 kompression. Digital tändning och 7100 rpm elektroniskt varvstopp. Effekt ca 12 hk.
Transmission: Centrifugalkoppling och kedjetransmission. Växlad för max 60 km/h toppfart enligt reglemente.
Styrning: Kuggstångsstyrning.
Bromsar: Brembo hydraulisk skivbroms på bakhjulen.
Skyddsbur: Integrerad i chassit.
Byggd av: Norcart Sverige, Torsby.